петък, март 20, 2009

WebMoney, E-gold и произвола на арбитража

Изпълнен съм с гняв. Без предупреждение и дори уведомление ми блокираха WMID-то. Помолих един от партньорите ми да ми заеме малко WMZ. Той го направи с охота вчера. Днес ми се наложи да ги ползвам и получих заветното "Incorrect correspondent's WMID". Използвам "заветно" не поради факта, че е значимо или пък се подразбира значението му, а защото всеки който ползва системата активно рано или късно ще го получи.
След порой от неуспешни опити да пратя някакви си 300 wmz google-нах съобщението и разбрах, че шанса да са блокирали акаунта е голям. Трябваше да се извиня на човека, за когото бяха предназначени парите и да забавя транзакцията с произтичащите от това загубени ползи. Според малкото ми проучване всичко се върти около т.н. персоналньий атестати или "паспорти", които трябва да удостоверят самоличността ти пред компанията. За тях няма фиксирана цена и всеки се оправя, както намери за добре, като сертификационната структура е йерархична. Написах относително гневен мейл до финансовият им съпорт и очаквам отговор от сорта на "съжаляваме, но за да възобновите дейността си, ще трябва да се сдобиете с паспорт".

Схемата се повтаря. След като се утвърдиха като основен provider на електронни разплащания и микроразплащания, ще започнат възвратно и безвъзвратно да блокират авоари по най-различни "подозрения". Имат си и допълитеното перо - процеса по сертификация. Последните години на E-gold минаха под същия маниер на работа. И тъй като парите вече са виртуализирани, а ти си подписал техните условия за ползване - ще гориш.

Декларирам свободно, че не учавствам във финансирането на международен тероризъм и пране на пари.
Когато имам повече енергия, ще напиша малко повече за виртуалните разплащания.

Няма коментари:

Публикуване на коментар